Vi ved alle, hvad Uber står for – eller gør vi? Som ansat eller valgt i fagforeningen skal du droppe alt det indforståede, hvis du vil forstås. For de fleste af os er nok enige med dig.
Når du er nyvalgt, fortaber hverdagen sig hurtigt i alt det nye i selve byrådsarbejdet. Derfor bør du sætte dialogen med dine vælgere i system.
Få dage tilbage af KV17: Mange vælgere har besluttet sig, men de sidste er ikke blevet overbevist. Det er altså nu, du skal ud og bekræfte de, der allerede kender dig.
Hvis du ser dine vælgeres »nej tak« til reklamer som et nej til din folder, kommer du til at gå forbi alt for mange postkasser. Og sige nej til potentielle stemmer.
Ved efterårets valg vil mange vælgere efterspørge en klar velfærdsdagsorden. Socialdemokrater har en fordel hos vælgerne, når vi diskuterer velfærd – men din velfærdsdagsorden skal være troværdig.
Kandidattests er blevet et meget brugt informationsredskab for vælgerne. Skærp din profil og udnyt, at du kan kommunikere med de, der er allermest enige med dig.
Unge vælgere er usikre på kommunalpolitik og spørger derfor andre til råds, når de skal stemme. Gode ambassadører kan sikre unge stemmer.
Når vi bruger farver politisk er det absolut ikke ligegyldigt, hvordan vi gør det. Nuancen og mængden af rød er afgørende parametre for, hvordan folk opfatter dit venstreorienterede budskab.
Lad en stærk vision gennemsyre kampagnen. Her er to indgangsvinkler til at udforme strategien.
Vil du bygge kommunalvalgskampagnen op efter, hvad der virkelig virker? Så er der rigtig meget, der peger på, at rigelige mængder af kreative valgplakater er det columbusæg, du leder efter.
Hvis du giver os dit nummer, så ringer vi dig op til en snak om, hvordan Mærkesag kan være med til at tilrettelægge din kampagne.